himmelriket...

...min vision om himmelriket är något liknande en scen ur "Bröderna lejonhjärta" när lille skorpan vaknar upp på ett fält av blommande träd...i min vision är det såna här japanska miniatyr-körsbärs-träd (eller vad det nu är)  som en hel äng är fylld av...och marken är täckt av vitsippor...och det är sån där klar fin luft...och man bara ligger där och blundar och njuter av att inte ha ett endaste litet bekymmer, inte ett oros-moln, ingen sorg, ingen smärta. bara f.r.i.d.
...så man kan ju faktiskt säga att jag har en bit av himmelriket i min egen trädgård!



Dagen har varit trivsam, först kom Suss förbi och firade mej och killarna som fyllt år, vi drack kaffe och käkade kakor (inte jag inte jag, inte en endaste liten kaka tog jag)
sen ringde svägerskan, och så kom brollan och hon över med sina barn och firade ungarna dom med, och vi drack kaffe och käkade kakor ( den här gången tog jag en skål med vitkålssallad till kaffet, faen nåt mååste jag stoppa i mig vid det laget)
och sen skulle jag leta efter maskeringstejp i ett skåp men hittade istället en burk med färg, engelsk röd, som jag genast traskade ut med och började måla om en trädgårdsstol med. ..

allt under tiden chille-vippen låg uppe i sängen och mådde illa och kände sig så sjuk... sjuk MY ASS.

snälle söte sambo: när ska du inse att det ÄR spriten som gör dej dålig. Det ÄR inte ett otroligt  sammanträffande att du drabbas av magsjuka  dagen efter att du råkat dricka "nåågra öl".

och när man MÅR så dåligt som du, så HAR man druckit mer än bara några öl o en cider (tönt). Det är bara fåånigt att ligga där och kvida som valpen i robinson, ihopkrupen till en liten darrig skakig fågelunge som ramlat ur boet och säga
- hur kan jag må så dålig..uhu...jag drack ju nästan ingenting...uhu....jag fattar inte....uhu...

släpp sargen och kom in i matchen älskling. du kom hem vid fem i morse. Du hade garanterat hällt i dej sprit. Det var personalfest. jag älskar inte dej mindre för det. men det är inte synd om dej, för det är inte nån verklig sjukdom du drabbats av. det är vanlig hederlig välkänd bak-fylla.
for the love of god...

nåväl, eftermiddagen tillbringades hos svärmor, dit vi var bjudna på middag, och dit lyckades jag faktiskt få med mig sambon, de bjöd på grillat, men sambon hulkade och det var så synd om honom så. men han drack lite vatten i alla fall...

efter middagen stack jag ut till stall och då var nog klockan närmare sju på kvällen, dagarna går fort ibland, och vi sadlade upp och gav oss iväg på långtur.
Nu är jag hemma igen, sambon är piggare, själv är jag nu relativt trött känner jag, men tror jag bara haft EN endaste liten hjärtklappning idag!
det bådar ju faktiskt gott inför framtiden eller hur?

nu ska jag kolla in ett inspelat "glamour" och sen gosa med min älskling, kanske kolla på nån film i sängen. alltid mysigt.
nu har jag ju snöat in på ghost-whisperer-maraton i sängen, men alla avsnitt är SLUT buhu. så ikväll blir det "supernatural" tror jag.

natti natti

Kommentarer
Postat av: Kerstin

för dej, BARA för dej, ska jag sätta in en bild på bloggen på vårt äppleträd efter att Maken friserade det. dock ikke ikväll.

2009-04-26 @ 23:09:09
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

du ä la för go! spännande!

2009-04-27 @ 06:40:52
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0