god påsk-aftons-morgon!

...ännu en dag med strålande sol när man vaknar, härligt!
när jag trallade ner framåt nio i dag på morgonen satt det tre pojkar i bara kalsongerna i soffan och glufsade godis för glatta livet....snacka socker-bombning, dom är hur speedade som helst o klockan är inte mycket:-)

det är livat om det är påsktuppen som kommer med godisäggen, påsk-HAREN som kommer, eller rent av mamma kanske?
jag meddelade att den dagen dom slutar tro på påsktuppen, blir det heller inga mer påskägg i mössor på morgonen...så att det skulle vara MAMMA som lägger dit äggen när dom somnat, är nu helt uteslutit haha.

I går var en sån där trevlig dag. trots att det inte blev utegång för min del, så hade jag hur trevligt som helst hos ett par goa vänner till oss! Vi skulle väl egentligen bara gå förbi en sväng när vi ändå var ute med hunden, men stannade efter elva eller nåt....

Ja ja ja jag vet att vissa personer av dom personerna jag var hos igår, faktiskt går in o läser här i bloggen ibland, men jag kan inte begränsa mig i tanken på att nån kanske läser det här, så jag skriver som jag vill ändå:

Jag hade kanon- trevligt igår, tycker det är härligt med människor som är spontana, humoristiska högljudda och allmänt roliga.
Jag mår nog bra av att umgås med människor som är enkla, och godhjärtade, som inte gör sig till eller är på något särskilt sätt utan är sig själva hela tiden..

Det behövs inte så mycket för att man ska bli på bra humör, det enkla är ofta det rätta. hade vi planerat i tre veckor att vi ska den dagen gå hem till dom och göra det eller det, så blir det ofta så upp-styltat. Men spontan-kommer-man hem te någon, blir det lätt åt andra hållet istället!

sen var det en del intressanta disskussioner med igår , icke att förglömma. Vi var lite seriösa och det blev både jesus-snack och annat religionssnack....passande en långfredag tycker jag allt!

nej nu är klockan snart halv elva och fortfarande sitter jag i min älskade pyamas .....skärpning  Anna!
idag är det egen lagad påskmiddag som är på tapeten, fortsatt fixning av fönstret, ut och rida en svänga i eftermiddag och sen vet jag inget mer om påsk-aftons-planerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0