god möörrning!

så var det m¨åååndag morgon....och jag vaknade på ett strålande humör, tittar ut och det ser ut att bli en fin vårdag idag med! tänk vilken skillnad det är, om man bara fått sova gott, så man är utvilad innan klockan ringer vid sex...

Vet att vi har massa att göra, men det känns så skönt att det hädan efter blir ute-jobb istället för att städa gamla dammiga kyrkor eller tvätta golv i församlingshem, sådant som en kyrkvaktmästare gör på vintern...

jag vet att när jag började tyckte det var hur jobbigt som helst att alltid vara ute och jobba, oavsett väder. Jag är mer en "in-door-kind-of-girl" meen, uppenbarligen var tom jag inte för gammal för att ändra mig, och nu kan jag nog knappt tänka mig ett inne-jobb.

hur som haver. kanske skulle dricka upp kaffet, o börja packa in hundar o ungar o väskor o matlådor i bilen snart. så jag för en gångs skull kanske kommer i tid till jobbet? kan inte ens minnas hur det var när man arbetade på fabrik som hade klocka att stämpla in...jag måste legat på minus varenda dag, tidsoptimist som jag är...

tur mitt nuvarande jobb inte är så petiga om man kommer vid halv nio eller nio..
 
nej nu måste jag börja styra upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0