det BLEV en lapp! En bra Lapp!

.....och för er alla som väntat med spänning hela dagen på vad i all världen jag FICK i födelsedagspresent  ( för när man när över trettio är det ju precis lika viktigt som när man är tolv eller hur)))

....så fick jag en LAPP!  ja jag vet jag sa - Ingen lapp, vad som helst men ingen lapp.
men såna HÄR lappar gillar Jansson, helt klart! så TACK älskling, du vet minsann vad som gör mig lycklig!

....jag fick med andra ord ett presentkort på ett par tusen på charlies häst o hund!!!!   HÄRLIGT!

jag som alltid ska snåla på hästgrejer, kläder te mig själv när jag ska rida, blir ju fullkomligt överlycklig, nu blir det ju av att jag köper nya ridstövlar som jag tjatat om ett år....lutar åt Graninge, men kan inte bestämma mig. antingen stövlar ELLER köper jag jodpurs, och shortchaps...fan vilket I-lands problem, och FAN vad jag låter som en tio-åring....

ok. utöver min fina lapp fick jag min nya rosa mobiltelefon så lägligt på posten idag, och det var ju jättekul att sitta och leka med den,,, utöver det fick jag lite presentkort på klippning ( alltid kul!) lite fina smycken och av min mellan-pojk fick jag en fantastiskt fin Maskin byggd av kartong och gamla toarullar! Så fin!

bantningen med naturdiet gick inte så bra som förväntat, men jag glömde ta på mig karaktärs-kostymen i morse, så det är inte mitt fel att jag var o rotade i ungarnas påskägg på jakt efter nått sött redan vid elva i förmiddags....

Sen fick jag ju bestämma ALLDELES SJÄLV vad för middag jag ville ha eftersom det är hipp hurra min födelsedag ( ja jag är fortfarande tolv-år) och då blev det spaghetti med köttfärssås eftersom det är det godaste jag vet ( fy helvete vad o-vuxen jag är när jag tänker efter, vilken normal trettio-plussare som helst hade väl tagit oxfilé m nåt gott till om dom fick välja middag men inte anna-tolv-år-fast-tretti-jansson, hon tar spagetti o köttfärssås hahaha)

....jag ska egentligen passa mig för kolhydraterna, men vräkte i mig två stora portioner (hm ) minst. Och till fikat nu ikväll tog jag maräng-sviss istället för tårta, med hemma gjord chokladsås till....jo men visst låter det som en lyckad bantar-dag....

kvällen avslutas med att jag står framför sovrums-spegeln o säger

-fan vad feet jag är, nu måste jag banta!

ja herre min je....nu är denna dag över o jag sitter nöjd o glad i soffan med mitt kaffe och fötterna på bordet.
imorgon är en ny dag, förhoppningsvis till o med en jobbardag, Lill-fisen kändes piggare nu i kväll än i morse i alla fall...

natti natti

Kommentarer
Postat av: Tina

Låter som bra paket! Och vad fint med Maskinen byggd av kartong och toarullar, undrar vad man kan använda den till... Hmmm! Kram Tina

2009-04-16 @ 12:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0