dessa jävla projekt...

....min baksida just nu....där det såsmåning om ska bli en altan. Meeen, som det ALLTID blir när vi ska påbörja nåt, så drar det med sig en massa annat när man böjrar riva i allt. Det började med att vi  nog vill ha en alltan...



men när vi ska börja, inser vi att det nog skulle varit bra att byta lite panel som var sprucken , och plötsligt ser trädgårn ut som en brädgård...

för min egen del var det som jag misstänkte...så fort jag smög ut med min kopp kaffe för  placera rumpan i en speedwaystol och  kolla in när grabbarna jobbade blev det stopp!!  av chille-polis och vips försvann kaffekoppen ur min hand, för att ersättas med en målar´pensel och en burk färg istället....

....jag hann väl knappt börja måla på nån planka innan svärfar som är snickare och kan allt i helavärlden kom och påpekade att jag inte skulle stå där och måla i solen för det torkar för fullt....
sen kommer polis-chille igen och härjar om stegar och att jag inte målade tillräckligt högt upp på plankorna eller vad det var...jag stängde av öronen rätt fort....

och samtidigt står jag där med den där jävla penseln i handen och har ont  ilungorna och är hyper-hypokondrisk och tror att jag när som helst ska dö ungefär och inser att DETTA  var nog inte hur jag vill tillbringa min sista dag i livet.

Så jag slängde penseln i pytsen, talade om för alla som ville höra att jag nog skulle bosätta mig i en etta mitt i stan utan trädgård och utan allt, och sen gick jag in.

framåt eftermiddan mjuknade jag upp, och kvällen slutade med kines-mat och en rulle på bio-duken, två kilo godis (ja ja men ha i åtanke att jag känner mig krasslig och då orkar man inte banta) slank visst  med ner och nu sitter jag här klockan halv ett på natten och undrar om jag ens ska gå o sova. hostar ju så förskräckligt så jag kanske rent av skiter i att ens gå o lägga mig.
man ska väl snart upp igen ändå.
känner mig nog lite små deppig men det är nog att jag har så ont i lungor och hostar och tycker för mycket synd om mig...
go natti gonatti schweden. veer evverjuu arr!

Kommentarer
Postat av: Osloskånskan

Lite bättre idag? Söndagskram!

2009-04-19 @ 10:25:20
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0