julen är över

ja då var julen över för den här gången då. Jag har inget att klaga över, aptiten kunde visserligen varit bättre, julen handlar ju mycket om att äta och mysa..men vi fick åtminstone magsjukan INNAN julafton, en del jag pratat med nu har ju haft den på självaste julafton, som en väldigt ovälkommen julklapp.. så vi var väl lyckligt lottade ändå.


sen är ju en annan fördel med att jag INTE käkat upp tre paradis-askar, två kilo hemgjort julgodis och tog om tre gånger på mammas o pappas julbord, att vikten kanske inte rusat i höjden... hoppas jag. har inte vägt mig på ett tag, men lär få  veta vikten idag, då jag ska hoppa upp på sonens wii-fitt förlåt FIT bräda....man kan visst göra nån slags profil på sig själv där och wii-t räknar ut body mass index o gör en virituell gubbe (eller i mitt fall tjej) som ser ut ungefär som man gör i verkligheten. Jättekul tyckte jag igår, när sambons " gubbe" såg ut som en köttbulle på ben...undrar om jag då kommer se ut som en melon på ben jag har ju en fin övervikt på 15 kilo eller nåt...MEEN vad gör det. Fitt- förlåt FIT-brädan, har ju en tränare, som sätter ihop ett program åt en, och man får visst skriva in hur mkt man vill gå ner, och hur lång tid det ska ta....hörde någonstans att Angelina Jolie gått ner ALLA (Hm...hur många hade hon) graviditets-kilon, med hjälp av sin fitt-bräda...(å andra sidan vet ju inte jag hur mkt pengar hon fick av nintendo för att säga det, men det hör ju inte hit)


IDAG ska jag bara göra ingenting. Igår hade vi gäster, jag lagade middag, dukade och städade, medans sambon stinn av julmat, julöl och sena nätter med SONENS (hm) fitt-bräda, låg och trynade i soffan...hurra för jämnställdhet!


såå...idag blir det nog ganska lugnt. ska gå ut med min lille hund, en långpromenad tänkte jag mig, dock vet jag att han brukar lägga sig platt ner o morra om promenaden överstiger tjugo minuter, och det slutar i nio fall av tio med att jag får bära honom hem...tur det inte är en schäfter utan bara en liten vit ullig"pensionärshund"


förövrigt, så ÄR ju bichon frise-havanais-hundar den enda rasen som borde finnas till folk. HUNDARNAS hund lliksom...jo jag är väl lite partisk, men hallå, den är lagom stor/liten och inte ett hundhår i någon mat så långt ögat når, inga gnällande allergiker någonstans så vitt jag sett hittills..en behändig hund helt enkelt om man vill ha det gosiga med ett eget djur men inte arbetet....

man får sätta sig i bilen nån gång i bland och åka till hund-klippnings-tanten, så badar hon o klipper klor o päls och man får tillbaka en perfekt fin liten tuss..för nästan ingen kostnad alls. smidigt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0