inhandling inför nyårsfirandet klart!

Idag har vi varit och införskaffat förnödenheter tills imorgon, fantasin tröt, i vanlig ordning, och det slutade med någon toast med ost och skink-röra (faktiskt väldigt god med doft av curry) som varmrätt blir det marinerad fläskfilé, ostfylld lövbiff, baconlindade haricoverts och naturligtvis potatisgratäng...som dessert blir det bär-pannacotta och vi avslutar kvällen med ostbricka.

ja inte enormt banbrytande meny, men å andra sidan äter alla detta och det är fler barn än vuxna i sällskapet så....
Jag misstänker starkt att wii- fitt brädan kommer ha en betydande roll under kvällen...den är verkligen dö kul!  Vi har som tradition på nyårsafton att hyra en gympahall, bygga upp hinderbanor till barnen och oss för den delen, sätta upp lite nät och köra badminton. Så redan halv tio är vi igång i morgon med gymping.

Tror det blir en bra nyårsafton i år med. Förra nyårsafton var jättemysig, men sen har resten av år 2008 varit ett enormt anti-blä-år med mkt ångest-attacker, utredning på mellanpojken, start av medicinering och mkt skolmöten, barn-kan-möten, problem med att hitta bra resursperson till sonen mm mm.

Några ljusglimtar dock, Jag fick en häst! alldeles alldeles egen häst...älskar hästar och trodde inte den dagen skulle komma när jag återigen var hästägare. Han heter Loke, och är en vildvuxen gudasnäll charmknutte-fjordhäst.
Det är en ljusglimt. En annan att vi var i Spanien i höstas. Vi hyrde ett hus i Nerja, utanför Malaga i södra spanien, tillsammans med svärmor svärfar syskon och barn till höger o vänster! det var underbart, jätte skönt avkopplande och mysigt, vi bara låg vid stranden om dagarna och utforskade byn på kvällarna....vi åkte i september och det var 35 grader varmt ungefär hela tiden....

Ja vad för ljusglimtar var det mer....just nu kommer jag inte på några, resten av året har varit regnigt tråkigt, surt, gnälligt, utarbetat ångestfyllt och panikartat....mycket kommer från min oro för men adhd-ppojk. Som mor vill man alltid sitt barn det allra allra bästa. Man vill och man grubblar funderar hoppas väntar grubblar lite till....svårt att koppla av det hela.

Han är en fantastiskt charmig rolig påhittig och intelligent pojk, men hans funktionshinder  gör att han har svårt att kontrollera sina impulser, han är stundtals våldsam, väldigt fysisk, lättirriterad, svår´övertalad och kräver ett strikt schema där hela dagar är uppstrukturerade utan förändringar. Allt ska alltid vara lika dant, inga överraskningar eller snabba ändringar. Det tar tid och energi, och man oroar sig samtidigt för sina andra barn ,att DOM kommer i skymundan....MEN

det som är väldigt bra, är att han funkar i hemmiljön. Är vi bara hemma, han är väldigt hemmakär, så är han jätte kul, finurlig, bygger fixar hjälper till och styr med allt möjligt...

Ja hur eller hur har det varit ett känsloladdat år, mycket oro, och jag hoppas att nästa år blir bättre, lugnare tryggare och mer trevligt.

mina vänner har med stundtals varit nedstämda, en del varit sjuka, en del förlorat arbetet, Ett omtumlande år på många sätt och vis för alla.

SÅ SNÄLLA år 2009: Kan inte du vara året när jag äntligen vinner drömvinsten på lotto, så jag får vara hemma hela tiden med mina pojkar...
kan inte du vara året då solen börjar skina fram i maj och slutar inte förrän början på oktober?? Ja det kan få regna lite på nätterna, men dagarna ska vara varma och soliga...

kan inte du snälla år 2009 vara det år då regeringen inser att det är bättre att försöka få pengar av dom som faktiskt HAR några, och inte jaga blåbär på det riset som bara har tre bär.... Vore fantastiskt....

år 2009, var det år då man äntligen kommer på annat drivmedel än bensin, ev vore det fantastiskt kul med luftburna bilar, såna där svävare...så man kunde få sväva fram till jobbet varje dag!

håll borta stormar, uppsägningar,sjukdomar av alla de slag,, våld ,hot och elände, håll undan terrorister,barnamördare eller barnkidnappare, gör världen till en bättre plats en mer miljömedveten varm och omtänksam plats....

ja åren går, Det ska hur eller hur blir spännande att se vad 2009 bär med sig...som sagt jag KANSKE blir miljonär vad vet jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0