missnöjd...

en sak som varit irriterande svårt att få grepp om, och som jag inte VILL störa mig på, eller ha något problem med,
men har ändå....
 
Det spelar ingen roll vad du gör, så kunde alltid varit bättre i min sons värld.

har jag bakat en kaka, vill han ha två.

har jag gjort hans favoriträtt skulle jag gjort en gryta bara till honom extra...

får han smågodis, är det fel godis alternativt lite för lite.
 
har vi korv i bröd en dag till lunch borde vi haft fler eller annan dressing eller vad som.

ska vi till liseberg, skulle vi vara där i FLER dagar, hade vi varit ifler dagar, skulle det varit för MYCKET.

har jag köpt glass ska han ha hela paketet annars ingen...

Det är så svårt att förhålla sig til, om man har köpt en sak eller gjort något kan man vara säker på att nån annan fick något bättre eller att kladdkakan bara bör vara till honom annars är det inte bra.

Jag bakade härom dagen, och istället för att han blir glad så säger han direkt
 
- får man ta tre?
 -nä ta en vettja och ta en till om du vill ha mer sen....svarar jag

- jaha. synd att man inte får ta tre. det var ju snällt att du bakade meen.....

SÅ säger han.
inte

- MAMMA JAG VILL HA TRE TRE TRE !!!

utan ett lite milt -
-jaha....cirkus...jag trodde man fick sitta på alla elefanter och se föreställningen...jaha ska man bara sitta där då på en bänk och glo....

-godis? jaha.....jag trodde man fick en hel påse fylld med smågodis och inte bara en halv påse....( sen kan påsarna rymma två kilo, spelar mindre roll)

det verkar vara hans "grej" att fastna på.-
 
-jaha en cykel. det var ju kul...MEN jag trodde jag skulle få en rymdraket. ..men en cykel är väl bra då.....
så ser han så där utttråkad ut...

sen är han ju glad för kakan/ cirkusbiljetten/ cykeln så klart i slutändan. men det är en sak han alltid gör som lätt får en irriterad...

tror det är nåt jag måste lära mig. Det är hans "grej" liksom. Men inte desto mindre är det något som kan reta gall-feber på en när det man gör aldrig "duger". Sen ska man ju inte tänka så jag vet, men man  kanske har sparat till den där cirkusbiljetten, eller bakat den där kakan för att göra honom glad.
 
man förväntar sig att han ska bli nöjd.
felet ligger i min förväntan.

han bara säger det han känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0