med drag av as....

...så dum man är som mamma ibland. Igår var det ett sånt där tillfälle där man inte tänker sig för.
vi skulle äta pizza hemma. jag frågar pojkarna
-vad vill ni ha för pizza?
Ludden vill ha kebab-pizza, men utan lök.

-en kebabpizza med extra lök skojar jag.
- nä UTAN lök säger sonen.
 (trögmamma) säger - extra mycket lök, ska bli! (skojar ju till det lite)

-men mamma, säger Ludd, du förstår ju inte vad jag säger utan betyder INGEN lök! vad konstigt att du inte förstår vad jag säger!

och så klart, så mkt som jag läst om aspergers, och om att dom har svårigheter att förstå "ironi" eller skämt som inte är utformade som en rolig historia...

Han trodde på allvar att jag var lite smått efter, som inte fattade att han absolut inte ville ha lök...

såna dumma grejer är så lätt att göra.



Kommentarer
Postat av: Mette

Jag har precis förstått att du bloggar om din ene son här.

Nu har jag inte hunnit läsa så mkt ännu,men jag skall.

Men du vet väl att om Pippi Långstrump blivit diagnosterad,hade hon haft minst ADHD.

Kramen

2009-05-31 @ 08:04:38
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Mette

Det går ju inte att tänka på allt samtidigt eller?

Sen vill man nog testa lite.Det kanske går denna gången.Ironin alltså.

Men jag vet.Han jobbat på särskola.

Kram Mette

2009-05-31 @ 08:07:10
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Becca

kikar in hos dej!hoppas du får en bra dag!!

2009-05-31 @ 08:12:45
URL: http://beccalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0