grabbarna grus

här är grabbarna grus, knoll och tott, Ler och Långhalm, de två musketörerna......



kortet togs i går på skolans årliga vårfest...Det skiljer fyra år på dom, lill-fis o Ludd, o´ ändå är dom så näära varandra.
Jag vet när jag väntade Lill-fis, så var jag orolig eftersom Lille Ludd höll på att ev få sin diagnos, och jag hade onda aningar om hur allt skulle gå.

så blev det TVÄRTOM....

Lille adhd-Ludd må vara vild och okontrollerbar, men han tummar inte på något för Lill-fis, Lill-fis är det viktigaste av allt för honom. Ludd kan gå i eld och vatten för lille-fisen. Ludd leker med honom jäämt, som om dom inte behövde nån annan på jorden än varandra!

och när Ludd inte är här, ligger Lill-fis i soffan och gråter värre än lille skutt, efter Ludd. Tårar åt alla håll....jag sa-sa-saaaaknar min Ludd...uhu uhu  

jag har ju storebror och Ludd, som det bara skiljer 2 år på, och jag trodde att dom två alltid skulle leka med varann, och visst det gör dom,
men det går inte jämföra med Ludd o Lill-fis!
som om dom verkligen är själsfrender. Fastän Ludd är impulsiv o lätt tar till ett litet slag, och Lill-fis är hur lugn o cool som helst....

så har dom förståelse för varandra, och ett alldeles särskilt band som är sällsynt...

verklig syskonkärlek!

Jag har haft en otrolig hjälp av Ludwig i Lill-fis uppväxt. Ludwig har sett till att inget farligt händer Lill-fis, han bygger otrolga roliga saker till Lill-fis. Han köper slime till honom, han bakar kakor åt honom. Det finns inget som ha n INTE gör för sin Lillebrorrsa.

rätt vackert va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0