städning mm

Idag ska det mödosamma arbetet med att städa L.s rum ta sin start....
Det är inget som man gör i en handvändning precis, det krävs förberedelser, godkännande från L., gärna i tvåtre omgångar, det krävs en noggrannhet värre än vad en av teknikerna i CSI behöver,
här kan man inte bara städa eller röja upp hur som helst, nej nej nej

du måste noga värdera varje sak du tar upp för att kasta, -oj där ligger en gammal tidning...den går nog att slä....STOPP herre  min je.. nu var det nära jag kastade bort hans enormt viktiga skattkarta som han MÅSTE ha för att hitta till skatten....
ok jobbar vidare, sytråd...aha den lätta går jag inte på, jag vet att den transporterar energi från jättediamanten till hans enormt viktiga och speciella energi-maskin....
sytråd får vara kvar...jag klättrar vidare, kartonger med hål i....eller avancerade rymdfarkoster? suck. snart ger jag upp....

galjarna som hänger på rad på en annan tråd uppspänd mellan ett par pallar och en garderob, får vara kvar med....jag vet att dom genererar nån skydds-sffär som skyddar honom mot den flygande Hjärnan (som vanligtvis bara bor i badrummet)

jaja. efter en timmes letande, får jag tag på några smutsiga jeans, lite strumpor som ska tvättas, och jag får lämna rummet i samma skick det var....

JO VISST.... har jag bara helt sonika städat ur hans rum medans han är i skolan....men det misstaget gör jag inte om.
inte för att han får vansinnesutbrott, nejdå, men han är enormt intensiv i sitt letande efter vad det är jag slängt, och han går igenom soppåsar och soptunnor i sin maniska iver att få fatt på ALLT som jag borttagit från hans rum.

så nu får jag bara städa rummet med hans tillåtelse, vilket jag har, men jag tror ändå jag väntar tills han kommer hem från skolan. då kan vi resonera om varje sak, och då kanske jag får slänga den alternativt lägga undan så man kommer fram med dammsugaren:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0