selektivt minne...

min lille L. är ju verkligen speciell. Vissa saker är ett hinder för honom, andra en välsignelse.

EN sak som jag tycker är bra med honom, sen vet jag inte om det har med hans diagnos och göra eller ej,
är att han har ett kort minne, rättare sagt, han kommer ihåg BRA saker, och glömmer bort alla jobbiga saker direkt.

ha nkan ha haft en enormt jobbig dag på skolan, mycket konflikter mm, MEN dom lagade jättegoda pizzabullar till mellanmål...då är det mellanmålet som han kommer ihåg.

märkligt men bra på något vis.

det är ju så mkt konflikter så mkt saker som går snett varje dag, så många problem, så det skulle vara ohållbart om han kom ihåg och funderade över dom alla. Nu har naturen ordnat det så, att han kommer ihåg små saker, som att han kastade en snöboll på en  kompis på rasten, men dom blev sams sen, men att han hade ett jätteutbrott som varade i över entimme typ, DET har han inte pejl på alls har ens hänt.

men visst, dåligt minne är inte ALLTID av godo.
han satt förra sommaren och tittade på kort från vår semester, där var bland annat bilder från liseberg.
-åh DIT vill jag åka mamma sa L.
-men det är ju DU och jag på korten säger jag då...
-va? säger L. det kommer han inte ihåg alls.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0